Thursday 13 February 2014

praktikal oh praktikal..

ce tgk tajuk?? gamak gamak ape yg bermain difikiran gue?

huhu.. act, harini hari kedua aku ulang alik shah alam-Univ-shah alam.. haih.. kalaulah aku tahu yang bende bende tu suma tak settle lagi,, awai awai aku dah pi kat department. tp takpelah, ujian.. tanda Allah sayang kita. kan?

wlocemne pon, aku bersyukur sangat dr pagi sampai ke petang menempek di jabatan akhirnya siap jugak 1 keja, tinggal lagi sikit sikit sambung esok pulak.
owh, lupa nak cerita, semalam aku siap siap kemas barang amek angkut barang rite? harini aku p department untuk selesaikan surat kelulusan dr HQ. btw kalo kutkan aku dah call 2minggu lepas pasal surat ni, then hq kate nak email je. so. aku pon bg email kerani n head of department. tp yang merisaukan aku semenjak dua menjak ni ialah surat u stil tak sampai sampai. masalahnye isnin depan aku da start praktikal. Allah.. mmg cuak sangat sampai tahap tak boleh tido malam hari hari cek email. yelah, mmg nampak bende ni kecik, tapi klo takde surat hq ni, mmg pegi untuk bersiar siar la jawab eh. mne boleh masuk sesuka hati. silap2 kene dengan agensi. dats why lah aku cuak sangat. lg satu, aku harap jugak dalam letter ni ade tulis siapa penyelia atau sape kita nak rujuk nanti. tapi biler dapat tadi, takde pon dinyatakan dalam tu. aih, takut pulak. takkan nak pi terpa macam tu ja nanti...

oleh sebab aku nak ready untuk hari pertama berpraktikal nanti, kalo boleh taknak la jatuhkan nama univ, tapi nak tunjukkan kat agensi yang univ aku i mmg menghasilkan produk yang berkualiti, proaktif. so, aku kene buat kajian sikit pasal tempat keje ni... nty takdelah aku terkial kial nak jawab.

ok, disebabkan aku tak tahu siapa penyelia nanti. esok aku kene jugak settlekan hal ni. aku kene call agensi untuk dapatkan nama n pastikan nama aku mmg betul diterima kat situ. jadi sabtu ni aku kene gerak gi tengok jalan yang akan aku tempuh selama 6bulan nanti. aih.. merempitla aku nanti.. bahaya jugak sbb kat taiping ni walaupon kecik, tapi ade jugak kes ragut.eksiden tu mmg ade, kat mana mana pon. tapi yang paling aku tak suka, abang2 JPJ. aih, tlglah, aku cuak sangat. adeh! harap2 semua selamat. amiin..

tapi kes aku ni taklah dugaan sangat. yang paling aku tekejut bila kak zana (kerani) bgtahu yang 6 orang classmate aku tak dapat surat lagi dan yang paling mengejutkan semalam baru hantar 1 surat untuk am. Ya Allah.. patotla dua tiga hari ni aku tak sedap hati... moga dipermudahkanlah urusan dorang.. yes, inilah benda yang paling aku takotkan. takot tunggu tunggu kelulusan tiba2 kene reject. Allah... dalam masa dua hari yang tinggal ni, mana nak cari agensi?? sapa nak tawarkan kalo dah las minit macam n??? sabarla sahabat, moga Allah permudahkan urusan kalian.... tulah kisahnya, las 2weeks aku sendiri yang call hq tanya pasal permohonan kami 4 orang dari jabatan. and the result is... sukacita! succeed! lulus! tapi yang aku peliknya, bila aku call kak zana semalam kate hq tolak 2 orang. memang masa tu tekejut monkey jugaklah aku. yelah mane boleh buat main bende gini.. tapi,, bila dengar Alamdulillah aku still diterima. cuma dua orang lagi ditolak sebab tempat yang dorang nak, penuh.

mesti korang pelik kan, kenapa asyik cakap pasal surat...surat...surat.... haih, mcm dah takde bende lain kan?

yes! like i said, bende ni nampak je mcm kecik, macam semut yang jalan kecik kecik tu astu kita boleh sempat picit dia bagi mati. kan??? tak gitu??? huhu. yela, tak relevan..

tapi nilah masalah kami 1 department, ok, 10 orag daripada kami dah dapat surat, and, citra mungkin dah dapat surat tu.. tapi yang masalahnya, kami still tak boleh daftar untuk course sem ni.. ok, untuk kes aku, consider surat tak sampai kat tangan lagi, jadi mmg logik tak dapat daftar. mungkin next week. tapi.. yang tak boleh terima akal tu.. will budak sabah tu.. haih, dy la yang paling awal dapat surat kelulusan. tapi sampai harini still tak dapat daftar. persalannya, kalo will yang dah dekat sebulan dapat kelulusan tapi tak dapat approval citra,takdapat daftar lagi.. jadi,, kami yang baru terima surat confirmation ni macamne pulak? kn tunggu sebulan lagi ke??? yang member yang baru mohon tu??? kene tunggu dua bulan??? oke, kalo lah jawapannya ya, mungkin kami akan didenda tanpa belas kasihan. rite? mmg salah kami mohon lewat.. tapi, ape yang citra buat dengan sistem tu sampai tak bukak bukak untuk approval?? haih.. kitorang bukan anak Tan Sri senang senang dapat duit.. mak ayah kami keje kuat hari hari na biaya hdup lah.. hailaaa sistem.. tolonglah berfungsi dengan baik.. tp takpelah mungin ade baik buruknye.

harap harap esok dah boleh daftar.. taklah pening kepala ni memikior..

yang penting aku bersyukur sangat harini dengan usaha yang tak seberapa, dapat aku selesaikan 1 perkara.. semoga esok aku dapat terus selesaikan perkara yang selebihnya.. Allah Maha Mengetahui segala sesuatu.
Allah hu Akhbar.

# La Tahzan, In Na Allah ha MAana
#esok masih ada.
#semalam adalah kenangan, hari ini adalah masa depan.
#Allah hu Robbi
#thanks family, kawan yang banyak bagi semangat dan support. terima kasih jugak atas segala perkongsian.
#classmate #atush #sha #ima #cabinetfruits #semuayangterlibat

No comments:

Post a Comment